Tragedi Bt Antarabangsa dan Raya Qurban

Sabtu 6 Dec 2008 mencatit satu lagi sejarah malang dalam negara kita... Dan pada pagi itu juga sekira - kira selepas subuh, aku dan family berangkat menuju ke kampung. dari flat kami di AU3 memang terdengar laungan siren kenderaan - kenderaan polis dan ambulan di henig pagi tersebut.

Ketika mengisi minyak (heheh minyak dan RM1.90 seliter... mana pegi Menteri Penerangan yang berbuih mulut mengatakan negara kita akan muflis kalau turun harga minyak...) aku sempat bertanya kat bro. attendant stesyen minyak tu pasal aper keta ambulan banyak.. pada sangka ku misti ada kemalangan yang sirius berlaku di L/raya karak. Bro tu kata ada tanah runtuh di area Bt Antarabangsa.

Nak dijadikan cerita.. lepas isi minyak penuh (emmm nak balik kampung la katakan), aku terlihat sebuah kereta peronda polis naik ke Bt Antarabangsa, apalagi aku pon follow arrr... tau - tau jer nampak ade anggota polis tgh tutup jalan pakai safety line. Aku parking betul2 x jauh dr kawasan tempat runtuhan (belah atas).

Kendian aku ronda2 site bawah (dekat Giant Bt Antarabangsa), polis dah start tutup jalan, pada sangkaan aku, mungkin sebuah dua rmh jer yg kene timbus. Niat hati nak balik kg lebih meruap (nak raya la katakan), aku pun meneruskan perjalanan balik ke kampung, sambil x lupa call Muthanna (Pegawai Khas YB Hulu Kelang) inform hal tersebut. (ehhehe sori Muthanna, kacau nko pagi2 - maklumlah lepak main futsal ye tak).

Tapi bila di Kampung, baru tau yang situasi di sana lebih teruk dr apa yang aku jangkakan...
Hehheeh masak kengkawan yang dok KL, nak bertugas dgn x tau aper nak buat. SMS bertebaran antara satu sama lain, dan ramai la plak jentera yang balik bercuti di kampung.

emm... nanti2 la aku sambung balik cerita aku ni...bukan aper, part yg thrill ialah masa aku dan geng2 Unit Amal Gombak bertugas sebentar di tapak kejadian pada petang Hari Raya Kurban (8 Dec 2008)

Comments

Unknown said…
Assalamualaikum... Bro, kenapa tak bagitau ada kat tempat kejadian ari tu. Aku sebenarnya nak ke sana untuk cover photoshot, tapi takder geng. Nak masuk takut tak lepas. Takpe lah, lain kali any program yang melibat kan YB atau Unit Amal, atau ape-ape jer program yang berkaitan dengan korang, bagitau le, aku nak buat coverage untuk penuhkan portfolio aku. FOC je.

Regards.
rainman said…
Ok bro... sori x bagitau kau, Aku pergi on the dot sampai dari kl dr kg... ada panggilan bantuan terus jer pegi

Popular Posts