Film yang pelakunnya sorang-sorang


Penah tonton filem yang pelakunnya cuma sorang dari awal hingga ke akhir filem, lokasi shootingnya pon satu tempat je dari awal hingga akhir.

Almost the entire film takes place within a room, where the main character is talking to phone. Shooting took place in real time for 8 days, and the filmmakers only took breaks to change the cameras' memory cards. The Collector is the only character other than those who talk to him on the phone; their parts were also recorded in real time
- wikipedia

 Filem yang dimaksudkan ialah The Collector (RussianКоллекторKollektor), sebuah filem berbahasa russia. Filem ini ditayangkan pada Festival Filem Kinotavr di Sochi pada Jun 2016. The Collector menerima pujian kritis, terutamanya untuk prestasi Khabensky ini. Khabensky memenangi Festival Filem Kinotaver untuk Pelakon Terbaik untuk persembahannya. Filem ini juga memenangi hadiah Kinotavr untuk sinematografi terbaik. Pada Julai 2016, semasa Karlovy Vary Festival Filem Antarabangsa filem itu telah memenangi Hadiah Khas Juri.

Comments

Popular Posts